Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

Reklama internete
 
patalpinta 2002.04.22
Kontakto kaina ir kokybė
S T R A T E G I J A
Žinomumo, pardavimų didinimas. Tyrimai, reklama ir komunikavimas.
Dauguma rinkodaros vadybininkų, vertindami rinkodaros ir komunikacijos internete duodamą naudą, bando įvertinti klientų skaičiaus ir pardavimų padidėjimą. Tokį įvertinimą galima padaryti, tačiau tiksliai tai gali atlikti tik aukščiausios klasės praktinės rinkodaros ir makroekonomikos specialistas. Sąlygų, kurios gali įtakoti pasikeitimus pardavimuose, yra apstu: tai ir galimybė, kad konkurentai keis savo pardavimų, reklamos strategiją, atsiras naujas investuotojas, keisis medžiagų kainos pasaulinėje rinkoje ar net tai, kad išeis Jūsų geriausias pardavimo vadybininkas.
Tiksliausia būtų įvertinti kontakto su potencialiu vartotoju kainą internete ir ją palyginti su gaunama kitomis priemonėmis kontakto kaina.

Iš pirmo žvilgsnio atrodytų neįmanoma palyginti kontaktą internete ir, pavyzdžiui, laikraštyje. Tačiau yra kriterijus, pagal kurį galime sulyginti net ir šiuos, iš pažiūros visiškai skirtingus, kontaktus. Tai kontakto kokybė (efektyvumas).
Kiekvienas produktas turi tam tikras savybes, dėl kurių jis yra perkamas. Stilius, patikimumas, kaina –pagrindiniai faktoriai pagal kuriuos pirkėjas apsispręs, ar produką pasirinkti. Kiekvienas iš šių faktorių vartotojo sąmonei yra perteikiamas tam tikru kreipiniu. Tas pats kreipinys gali būti perteikiamas skirtingomis priemonėmis. Priklausomai nuo to, kaip gerai vartotojas suvokė kreipinį ir kaip tai gali atsiliepti pardavimams, galima spręsti apie kontakto kokybę. Kontakto kokybė - tai emocinis ir informacinis kreipinio suvokimas.

Dabar belieka išsiaiškinti, kaip viena ar kita žiniasklaida veiks jūsų vartotoją ir nustatyti analogiškos kokybės kontaktus. Verta lyginti ne tik pačius kontaktus, bet ir panagrinėti juos SWOT ( Streath, weaknesess, oportunities, threats – stipru, silpna, galimybės, pavojai) analize.

Klasikinė rinkodara Interaktyvi terpė
Tiesioginis kontaktas
S Asmeninis kontaktas stipriausiai paveikia klientą. Klientas supažindinamas su geriausiomis prekės sąvybėmis, sumažinamas konkurentų neigiamas poveikis, kontroliuojama situacija.
W Profesionalių pardavimo vadybininkų trūkumas, laiko gaišinimas bendraujant su bręstančiais klientais. Atsargus požiūris į informaciją, pateikiamą apie save.
O Asmeninių santykių užmezgimas įgalina lengviau gauti ateities kontraktą.
T Išeinantis pardavimo vadybininkas gali išsivesti savo klientūrą.
Konsultacijos online
S Geriausio vadybininko laiką taupo techninis darbuotojas, pateikdamas geriausio pardavimų vadybininko paruoštą medžiagą. Aptarnaujamas didesnis klientų kiekis.
W Situacijos nekontroliavimas.
O Bręstančių ir subrendusių klientų išskyrimas. Pakankamai aiškus pėdsakas tiesioginiam kontaktui.
T Operatyviai neatsakius, įmanomas kliento nusivylimas.
Skambutis, apsilankymas salone
S Klientas supažindinamas su geriausiomis prekės sąvybėmis, sumažinamas konkurentų neigiamas poveikis.
W silpnas situacijos kontroliavimas.
O Įmanomas įtraukimas į tolimesnį bendradarbiavimą.
T Tikimybė, kad atsakys neprofesionalus ar blogos nuotaikos darbuotojas
Apsilankymas svetainėje (nuorodos paspaudimas)
S Išsamus susipažinimas su informacija. Didesnio vartotojų kiekio pritraukimas dėl anonimiškumo. Objektyvumo įspūdžio sudarymas. Ilgas kontaktavimas su prekiniu ženklu.
W Situacijos nekontroliavimas.
O Esant mažam konkurencijos lygiui, įmanoma užimti dominuojančias pozicijas sraute. Vartotojas gali palikti pėdsaką tiesioginiam kontaktui.
T Vartotojas gali užmiršti kur jis lankėsi.
Tiesioginis paštas
S Itin geras reklamos priimtinumas.
W Pasikeitę adresai.
T neigiamas įvaizdis atsiuntus pasiūlymą mirusiam adresatui.
E-paštas
S Operatyvus informavimas.
W Pasikeitę adresai.
O Reguliarių naujienų prenumeratorių rato sukūrimas.
T SPAM atmetimas.
Kreipinio pamatymas
S Auditorija surenkama greitai.Galimybė vien kreipiniu formuoti kompanijos įvaizdį ar prekinio ženklo žinomumą.
W Esant mažoms tikslinėms grupėms, per platus kitos auditorijos informavimas, tuo pačiu lėšų švaistymas.
O Kreipinio formų gausa.
T Mažas kreipinio įsidėmėtinumas užpildytame reklama fone.
Nukreipimo reklama (nuorodos pamatymai)
S Tikslinio vartotojo pajungimas, momentalus nukreipimas į platesnę informaciją.
W Lėtas auditorijos augimas. Mažos galimybės formuoti stiliaus įvaizdį. Ribotos informacijos pateikimo
formos.
O Nestandartiniai būdai patraukti tikslinę auditoriją.
T Informacijos nuorodoje ir atidarytoje svetainėje neatitikimas.

Kontaktų skaičių kiekvienai grupei būtų galima pavaizduoti kaip piramidę. Daugeliu atvejų, mažesnės kokybės kontaktai salygoja aukštesnės kokybės kontaktų atsiradimą.

Tiesioginis kontaktas On-line bendravimas
Skambutis Apsilankymas svetainėje
Kreipinio pamatymas ( reklama) Pamatymai

Reklamos rinkoje primta skaičiuoti, kiek kainuoja, kad kreipinį pamatytų 1000 žmonių. Naudojamas terminas CPT ( Cost per thousand). Reklamos pamatymai internete taip pat dažnai parduodami tūkstančiais.
 
Jei Lietuvos internete daugmaž nusistovėjusi kaina už 1000 pamatymų nuo 6 iki 40 Lt, tai kitoje žiniasklaidoje CPT gali labai svyruoti. CPT skaičiuojamas, kreipinio kainą padalinus iš kreipinio pasiektos auditorijos.
Pvz 1. 30” TV klipas ( vaizdas ir ir tekstas jame ir yra Jūsų kreipinys), kurio kaina 7000 Lt , transliuojamas laidoje ir jį pamatė 600 000 žmonių. Reiškia CPT = 11.67 Lt ( 7000/600).
Pvz 2. Tačiau dažnai Jums labiau rūpi pasiekti grupę žmonių, kuri aktyviau perka Jūsų produktus, t.y norite pasiekti savo tikslinę grupę.. Sakykim, transliuojant tą pačią laidą, tarp tų 600 000 buvo tik 50 000 tikslinės grupės atstovų. Tada CPT šiai tikslinei grupei siekia 140 Lt ( 7000/50).
 
Pirmoji išvada - kuo mažesnė auditorija, tuo interneto kontakto kaina konkurentabilesnė. Šiais atvejais pigesnis ir paspaudimo kokybės lygio kontaktas. Lietuvoje jo kaina yra apie 0,8 – 4 Litai.
 
Skambučio kainą ir kliento apsilankymo salone kainą tiksliai paskaičiuoti sunku, bet įmanoma. Yra tam tikras stabilus skambučių kiekis, kurį Jūs galite nustatyti kokius 3 mėnesius vesdami skambučių registraciją. Prasidėjus reklaminei kampanijai, skambučių kiekis padidėja. Su tam tikra paklaida galite paskaičiuoti skambučio kainą. Reklamos kampanija/ padidėjusio skambučių kiekio = skambučio kaina. Paklaida priklauso nuo reklamos poveikio ateičiai: atlikus sėkmingą kampaniją, ateityje padidės stabilusis skambučių kiekis. Taip pat prisideda sunkiai pinigine prasme įvertinami faktoriai, kaip kompanijos ar (ir) prekinio ženklo įvaizdžio ir žinomumo sustiprinimas. Mano praktikoje, daugumai brangių ir ilgalaikio naudojimo produktų ( kuriems skambutis ir tiesioginis bendravimas itin svarbus ) papildomas skambutis kainuoja apie 8 litus.
 
Tačiau yra daugybė produktų, kurių pardavimus įtakoja tik kreipinio pamatymas. Tai tinka daugumai masinio vartojimo produktų. Internetinio kreipinio perteikiamos informacijos neužtenka rinkodaros/reklamos uždaviniams įvykdyti.
 
Įvertinimą, kokios reikia kontakto kokybės, siūlyčiau patikėti patyrusiems reklamos/rinkodaros specialistams. Kiekvienas atvejis reikalauja individualaus sprendimo ir šiame straipsnyje visų sprendimų pateikti neįmanoma. Pabandysiu apžvelgti sritis, kuriose interneto kontaktas galėtų būti efektyvus.
 
Šiandien Lietuvoje pagal pamatymo, paspaudimo, bendravimo kontakto kainą efektyviausios šios sritys:
    1.Programinė įranga ir orgtechnika.
    2.Statyba, remontas, įranga.
    3.Finansinės paslaugos.
    4.Automobiliai.
    5.Receptinė farmacija ir medicinos paslaugos.
    6.VIP Pramogų įmonės ( restoranai, klubai, teatras).
    7.Kelionės.
    8.Apranga, bižiuterija, prabangos prekės.
    9.Konsultacijos, leidyba, reklama.
Šioms sritims panašios kokybės kontaktas dažnai kainuoja kelis kartus pigiau. Kai kurios sritys taip pat patrauklios, kur analogiškos kokybės kontakto kaina panaši.
    1.Bereceptinė farmacija.
    2.Išskirtiniai maisto produktai.
    3.Masinės pramogų įmonės ( kinoteatrai, sporto klubai).
    4.Mobilus ryšys.
Kasdieniams produktams internetu naudotis tikslinga tik sugalvojus išskirtinį interaktyvų sprendimą ar naudoti kaip pagalbininką akcijose, plačiau pristatant sąlygas ir laimėtojus.

spausdinti   |   persiųsti

Interneto reklamos ateitis – kontekstinės bendruomenės
 
Interneto reklama: logika ar tradicinis požiūris
 
Tyrimai. Straipsnyje apie vartotojus užsiminėme apie tyrimus. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime tyrimo būdus ir metodus

 
Kontakto kaina ir kokybė
 
Kas yra vartotojas ir kokie jo poreikiai.
 

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...