Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

Reklama internete
 
patalpinta 2002.06.12
Tyrimai. Straipsnyje apie vartotojus užsiminėme apie tyrimus. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime tyrimo būdus ir metodus
S T R A T E G I J A
Žinomumo, pardavimų didinimas. Tyrimai, reklama ir komunikavimas.
Planuoti rinkodaros strategiją ar reklamos kampaniją be tyrimų - tai beveik tas pats, kaip burti iš kavos tirščių.
Priklausomai nuo rinkodaros tikslų, Jūs turite planuoti išlaidas rinkos ar auditorijos tyrimams. Lokalų tyrimą galite atlikti patys, tačiau norint tiksliai žinoti situaciją rinkoje reikia planuoti bendradarbiavimą su rimtą patirtį turinčiomis tyrimų kompanijomis. Tyrimus galima suskirstyti į keletą kategorijų:

Rinkos tyrimas. Tai tyrimas, kurio metu nustatomas rinkos dydis, skirtingų kompanijų rinkos dalys. Yra fiksuojami realūs prekių pardavimai, apyvartos, galimi pjūviai pagal regionus, miestus ar net parduotuves. Didžiausią patirtį šioje srityje turi AC Nielsen.
Vartotojo tyrimas. Šio tyrimo metu apklausiami žmonės ir pagal tai nustatomas rinkos dydis bei vartotojo požiūris į produktą. Daugiausia naudojamas aiškinantis vartotojo ir produkto santykius. Galima nustatyti, kokios grupės yra aktyviausios produkto naudotojos, koks produkto naudojimo cikliškumas, sezoniškumas, kokie kriterijai nulemia produkto pasirinkimą.. Sąlyginai galima pamatyti užimamą rinkos dalį, paskaičiuoti bendrą rinką, tačiau gausite duomenis su nemaža paklaida. Rekomenduojamas partneris - SIC Rinkos tyrimai.
Žiniasklaidos auditorijos tyrimai. Tyrimai vykdomi apklausos būdu ir elektroninių duomenų fiksuotojų pagalba. Apklausos būdu sužinoma radijo, spaudos leidinių auditorija. Duomenys vėliau įvedami į specialias programas, kurios gali parodyti įvairių tikslinių grupių naudojimąsi žiniasklaidos priemonėmis. Yra galimybė sujungti vartotojo tyrimą su auditorijos tyrimu. Tokiu atveju Jūs galite užsiduoti, kad rodytų, kiek Jūsų produkto naudotojų (ar potencialių naudotojų) klausosi tam tikros radijo stoties, koks laikas yra geriausias. TV auditorija išsiaiškinama tikslesniu metodu. Į respondento televizorių įtaisomas prietaisas, kuris fiksuoja žiūrimas programas ir žiūrinčiuosius. Rekomenduojamas partneris SIC Gallup Media, daugiau www.sgm.lt. Tyrimo analizes dažniausiai daro žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūros. Tačiau Lietuvoje įsigalėjusi bloga praktika, kai perkama ne pagal planavimo kokybę, bet pagal suteikiamas nuolaidas. Planavimas daromas beveik nemokamai. Dėl šios priežasties agentūros tampa suinteresuotos planuoti ten, kur turi didžiausias nuolaidas, o ne ten, kur naudingiausia klientui. Ši blogybė išnyks atsiradus nepriklausomoms nuo pirkimų žiniasklaidos agentūroms ar konsultantams, taip pat klientams pradėjus mokėti jiems deramus komisinius.
Kokybiniai tyrimai. Prieš pradėdami gaminti produktą, paleisdami reklaminę kampaniją ar pradėdami naudoti naują pakuotę galite pasitikrinti rezultatus iš anksto. Tyrimų kompanija sukviečia potencialius vartotojus ir išsiaiškina, kaip jie reaguos į produktą, įpakavimą ar reklaminę žinutę. Dažnai, planuojant dideles investicijas, toks tyrimas padeda išvengti netikėtų nuostolių. Rekomenduojamas partneris - SIC Rinkos tyrimai.
Tyrimo specifika. Paklaidos. Standartinių apklausų metu apklausiama 1100 – 1600 respondentų. Šis žmonių kiekis parinktas reprezentatyviai Lietuvos gyventojų sudėčiai socio-demografiniu pagrindu. Tokie tyrimai puikiai atspindi bendrą situaciją, tačiau kai pradedamos nagrinėti specifinės grupės, susiduriama su paklaidų problema. Pavyzdžiui, statybinės rinkos dalyvių kiekis bendroje imtyje bus labai mažas ir neatspindės tikrosios padėties. Norint išsiaiškinti tikrąją situaciją reikės atlinkti atskirus tyrimus tik šiai grupei. Geriausiai tokius tyrimus atlikti ten, kur dominanti grupė koncentruojasi. Pvz. „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ atliko statybinės rinkos dalyvių apklausą Resta parodos metu. Apklausti 194 dalyviai, tarp jų 118 vartotojų ir 76 specialistai. Tokia imtis jau gali duoti patikimus rezultatus. Tačiau juos klausiant, pavyzdžiui, apie parodą, duomenys bus netikslūs.

Tyrimo specifika. Klausimai. Nuo teisingai suformuluoto klausimo priklauso tyrimo tikslumas. Mano nuomone, tikslesnis rezultatų įvertinimas, kai klausimas užduodamas ne tiesiogiai, bet ieškoma išvestinių rezultatų.
Pvz. vienas spaudos leidinys norėjo pasitikslinti savo auditorijos dydį. Standartiškai respondentui vardinami leidiniai ir pažymimi išgirdus, kad jie skaitė šį spaudos leidinį. Tačiau spaudos leidinys buvo pakankamai neįsidėmėtinas ir, mano nuomone, galėjo būti maišomas su kitais leidiniais. Mes padarėme tris įsidėmėtinas reklamas ir jas publikavome dvi savaites, po to buvo apklausta virš tūkstančio respondentų. Rezultatai atitiko tai, ko tikėjausi: reklamą pastebėjo daugiau žmonių, nei tai buvo rodoma standartiniuose auditorijos tyrimuose. Net ir atmetus santykinę paklaidą dėl galimo reklamos sumaišymo.
Todėl rimtam klausimynui sudaryti būtinai reikia samdyti patyrusius specialistus.
Apklausos būdai.
Populiariausias yra tiesioginės apklausos būdas, kada interviuotojas, tiesioginės apklausos būdu, pildo anketą. Norint išsiaiškinti daug klausimų užsisakomas atskiras tyrimas, kai mokama už kiekvieną anketą.
Turint keletą klausimų, jie gali būti įdedami į reguliarias apklausas. Kaina priklauso nuo klausimų kiekio ir respondento specifiškumo.
Telefoninė apklausa. Tyrimo kompanijos operatorius skambina atsitiktiniams ar pasirinktiems respondentams ir pildo anketą pokalbio telefonu metu.
Internetinė apklausa. Lietuvoje ji nėra populiari. Tačiau suprantamai paruošus klausimus, galima pigiausiai gauti patikimus atsakymus.

Sergėjus Jeriomenko,
UAB” Interaktyviosios komunikacijos sprendimai” direktorius

spausdinti   |   persiųsti

Interneto reklamos ateitis – kontekstinės bendruomenės
 
Interneto reklama: logika ar tradicinis požiūris
 
Tyrimai. Straipsnyje apie vartotojus užsiminėme apie tyrimus. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime tyrimo būdus ir metodus

 
Kontakto kaina ir kokybė
 
Kas yra vartotojas ir kokie jo poreikiai.
 

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...