Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

Reklama internete
 
patalpinta 2002.03.26
Kas yra vartotojas ir kokie jo poreikiai.
S T R A T E G I J A
Žinomumo, pardavimų didinimas. Tyrimai, reklama ir komunikavimas.
Internetas yra Jūsų marketingo strategijos dalis. Todėl, eidami į internetą, apie vartotoją mąstykite klasikiniais būdais. Interneto specialistai tampa reikalingi tik išnagrinėjus žemiau išvardintus klausimus. Interneto specialistai gali pasakyti, kaip tai perteikti ir kaip skirtingoms vartotojų grupėms pateikti skirtingą reklaminę žinutę.

Aišku, apie savo vartotoją geriausiai žino patys prekių pardavėjai. Tačiau dažnai žinoma tik apie savo segmento vartotoją. O gal Jūs visiškai sėkmingai galėtumėte orientuotis ir kitus vartotojų segmentus?

Geriausia, mano nuomone, atsakymą į šį klausimą galima rasti suvienijus trijų šalių pastangas: kompanijos - pardavėjos rinkodaros atstovo, reklamos agentūros ir rinkos tyrimų kompanijos bendros pastangos kuriant rinkodaros/reklamos koncepciją dažniausiai būna sėkmingiausios. Reklamos agentūroa, pravedusios kelis šimtus reklaminių kampanijų, tikriausiai turi patirties dirbant ir su jūsų produktais ar panašia vartotojų grupe. Be to, jos turi galimybę analizuoti auditoriją daugumoje žiniasklaidos priemonių. Rinkos tyrimų kompanijos (pavyzdžiui “SIC rinkos tyrimai”) eilę metų sistemingai apklausia vartotojus, kodėl jie perka produktą, kaip jie vertina produktą ir panašiai.

Vartotojo segmentacija. Dažnai sakoma, kad mano produktas geresnis nei konkurento, bet vartotojai kažkodėl laiko jo produkciją geresne. Skiriami ne ką mažesni pinigai reklamai, tačiau rezultatų jokių. Tikriausiai, konkurentas labai tiksliai sugeba nusakyti, kas yra kokybė ir tas nusakymas sutampa su vartotojo sąmonėje esančiu supratimu apie produkto kokybę.
Rinkos tyrimų kompanija gali padėti atsakyti į šį klausimą. Aišku, tiesioginio atsakymo kaip ir nėra, tačiau visada reikia ieškoti atsakymo iš kelių šaltinių. Pavyzdžiui, rinkos tyrimų kompanija užduoda klausimą: pagal ką jūs renkatės šiuos prekinius ženklus – kainą ar kokybę. Nors Jūs gaminate analogišką produkciją, vartotojas teigia, kad Jūsų konkurento produkciją renkasi labiau kokybiniu aspektu. Reklamos agentūra turi kelerių metų šio konkurento reklamos veiksmų ir darbų ataskaitas. Išanalizuokite šiuos duomenis, gal pavyks rasti atsakymą. Internetinė vartotojo apklausa gali gerokai atpiginti vartotojo apklausą. Tačiau klausimai taip pat turi būti paruošiami profesionalų.

Parduodant skirtingus produktus, susiduriama su skirtingais vartotojų poreikiais perkant ar pasirenkant produktą. Pavyzdžiui, perkant saldainį, svarbus jo įpakavimas ar prekinio vardo žinomumas. Saldainis jis bus pasirenkamas pardavimo vietoje. Tuo tarpu brangiai ir ilgalaikio naudojimo prekei itin svarbus pripažinto specialisto patarimas. Prekė pasirenkama prieš ateinant į parduotuvę.

Žingsniai:

Kas yra vartotojas
Prekės pardavėjas/reklamos agentūra/tyrimai

Vartotojo-produkto santykis
Prekės pardavėjas/reklamos agentūra/tyrimai

Kokie vartotojo poreikiai
Prekės pardavėjas/reklamos agentūra/tyrimai

Kaip geriausiai patenkinti vartotojo poreikį
Prekės pardavėjas/reklamos agentūra

Reklamos pateikimas
Interneto reklamos agentūra





Galbūt paaiškės, kad jūsų vartotoją internete pasiekti kainuoja daugiau negu kitomis žiniasklaidos priemonėmis. Reiškia jums dar neverta eiti į internetą. Tačiau tai turi nustatyti rinkodaros specialistas, gerai išmanantis internetą, o ne agentūra, užsiimanti leidyba ir ne interneto technologas.



Patarimai: kiekviena, net ir žinomiausia agentūra, sudaryta iš konkrečių žmonių. Paprašykite Jums skiriamo projekto vadovo darbinės patirties aprašymo.
Rinkos tyrimus pirkite iš patikimos tyrimų kompanijos.

spausdinti   |   persiųsti

Interneto reklamos ateitis – kontekstinės bendruomenės
 
Interneto reklama: logika ar tradicinis požiūris
 
Tyrimai. Straipsnyje apie vartotojus užsiminėme apie tyrimus. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime tyrimo būdus ir metodus

 
Kontakto kaina ir kokybė
 
Kas yra vartotojas ir kokie jo poreikiai.
 

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...