Šis puslapis atspausdintas iš svetainės http://www.iks.lt |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Kontakto kaina ir kokybė Dauguma rinkodaros vadybininkų, vertindami rinkodaros ir komunikacijos internete duodamą naudą, bando įvertinti klientų skaičiaus ir pardavimų padidėjimą. Tokį įvertinimą galima padaryti, tačiau tiksliai tai gali atlikti tik aukščiausios klasės praktinės rinkodaros ir makroekonomikos specialistas. Sąlygų, kurios gali įtakoti pasikeitimus pardavimuose, yra apstu: tai ir galimybė, kad konkurentai keis savo pardavimų, reklamos strategiją, atsiras naujas investuotojas, keisis medžiagų kainos pasaulinėje rinkoje ar net tai, kad išeis Jūsų geriausias pardavimo vadybininkas.
Tiksliausia būtų įvertinti kontakto su potencialiu vartotoju kainą internete ir ją palyginti su gaunama kitomis priemonėmis kontakto kaina. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų neįmanoma palyginti kontaktą internete ir, pavyzdžiui, laikraštyje. Tačiau yra kriterijus, pagal kurį galime sulyginti net ir šiuos, iš pažiūros visiškai skirtingus, kontaktus. Tai kontakto kokybė (efektyvumas).
Kiekvienas produktas turi tam tikras savybes, dėl kurių jis yra perkamas. Stilius, patikimumas, kaina pagrindiniai faktoriai pagal kuriuos pirkėjas apsispręs, ar produką pasirinkti. Kiekvienas iš šių faktorių vartotojo sąmonei yra perteikiamas tam tikru kreipiniu. Tas pats kreipinys gali būti perteikiamas skirtingomis priemonėmis. Priklausomai nuo to, kaip gerai vartotojas suvokė kreipinį ir kaip tai gali atsiliepti pardavimams, galima spręsti apie kontakto kokybę. Kontakto kokybė - tai emocinis ir informacinis kreipinio suvokimas. Dabar belieka išsiaiškinti, kaip viena ar kita žiniasklaida veiks jūsų vartotoją ir nustatyti analogiškos kokybės kontaktus. Verta lyginti ne tik pačius kontaktus, bet ir panagrinėti juos SWOT ( Streath, weaknesess, oportunities, threats stipru, silpna, galimybės, pavojai) analize.
Kontaktų skaičių kiekvienai grupei būtų galima pavaizduoti kaip piramidę. Daugeliu atvejų, mažesnės kokybės kontaktai salygoja aukštesnės kokybės kontaktų atsiradimą.
Reklamos rinkoje primta skaičiuoti, kiek kainuoja, kad kreipinį pamatytų 1000 žmonių. Naudojamas terminas CPT ( Cost per thousand). Reklamos pamatymai internete taip pat dažnai parduodami tūkstančiais.
Jei Lietuvos internete daugmaž nusistovėjusi kaina už 1000 pamatymų nuo 6 iki 40 Lt, tai kitoje žiniasklaidoje CPT gali labai svyruoti. CPT skaičiuojamas, kreipinio kainą padalinus iš kreipinio pasiektos auditorijos. Pvz 1. 30 TV klipas ( vaizdas ir ir tekstas jame ir yra Jūsų kreipinys), kurio kaina 7000 Lt , transliuojamas laidoje ir jį pamatė 600 000 žmonių. Reiškia CPT = 11.67 Lt ( 7000/600). Pvz 2. Tačiau dažnai Jums labiau rūpi pasiekti grupę žmonių, kuri aktyviau perka Jūsų produktus, t.y norite pasiekti savo tikslinę grupę.. Sakykim, transliuojant tą pačią laidą, tarp tų 600 000 buvo tik 50 000 tikslinės grupės atstovų. Tada CPT šiai tikslinei grupei siekia 140 Lt ( 7000/50). Pirmoji išvada - kuo mažesnė auditorija, tuo interneto kontakto kaina konkurentabilesnė. Šiais atvejais pigesnis ir paspaudimo kokybės lygio kontaktas. Lietuvoje jo kaina yra apie 0,8 4 Litai. Skambučio kainą ir kliento apsilankymo salone kainą tiksliai paskaičiuoti sunku, bet įmanoma. Yra tam tikras stabilus skambučių kiekis, kurį Jūs galite nustatyti kokius 3 mėnesius vesdami skambučių registraciją. Prasidėjus reklaminei kampanijai, skambučių kiekis padidėja. Su tam tikra paklaida galite paskaičiuoti skambučio kainą. Reklamos kampanija/ padidėjusio skambučių kiekio = skambučio kaina. Paklaida priklauso nuo reklamos poveikio ateičiai: atlikus sėkmingą kampaniją, ateityje padidės stabilusis skambučių kiekis. Taip pat prisideda sunkiai pinigine prasme įvertinami faktoriai, kaip kompanijos ar (ir) prekinio ženklo įvaizdžio ir žinomumo sustiprinimas. Mano praktikoje, daugumai brangių ir ilgalaikio naudojimo produktų ( kuriems skambutis ir tiesioginis bendravimas itin svarbus ) papildomas skambutis kainuoja apie 8 litus. Tačiau yra daugybė produktų, kurių pardavimus įtakoja tik kreipinio pamatymas. Tai tinka daugumai masinio vartojimo produktų. Internetinio kreipinio perteikiamos informacijos neužtenka rinkodaros/reklamos uždaviniams įvykdyti. Įvertinimą, kokios reikia kontakto kokybės, siūlyčiau patikėti patyrusiems reklamos/rinkodaros specialistams. Kiekvienas atvejis reikalauja individualaus sprendimo ir šiame straipsnyje visų sprendimų pateikti neįmanoma. Pabandysiu apžvelgti sritis, kuriose interneto kontaktas galėtų būti efektyvus. Šiandien Lietuvoje pagal pamatymo, paspaudimo, bendravimo kontakto kainą efektyviausios šios sritys:
2.Statyba, remontas, įranga. 3.Finansinės paslaugos. 4.Automobiliai. 5.Receptinė farmacija ir medicinos paslaugos. 6.VIP Pramogų įmonės ( restoranai, klubai, teatras). 7.Kelionės. 8.Apranga, bižiuterija, prabangos prekės. 9.Konsultacijos, leidyba, reklama.
2.Išskirtiniai maisto produktai. 3.Masinės pramogų įmonės ( kinoteatrai, sporto klubai). 4.Mobilus ryšys. |