Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

Reklama internete
 
patalpinta 2002.05.13
Reklama internete : pirmasis kontaktas su vartotoju.
V Y S T Y M A S
Žinomumo, pardavimų didinimas. Tyrimai, reklama ir komunikavimas.
Patekti į Jūsų resursą vartotojas gali keliais būdais: tiesiogiai įrašydamas resurso adresą interneto naršyklėje arba paspausdamas surastą internete nuorodą. Lankytojų skaičius, tiesiogiai įrašiusių Jūsų resurso pavadinimą, bus labai mažas, nebent Jūs skirsite itin daug lėšų šio adreso populiarinimui.
Pigesnis ir paprastesnis būdas - Jūsų www nuorodos platinimas internetiniais kanalais. Pabandysime apžvelgti populiariausius nuorodų tipus ir jų talpinimo būdus.
Šiandien geriausiai žinomi reklaminiai skydeliai (banners). Standartinis reklaminis skydelis - tai animuota grafinė nuoroda. Čia publikuojama informacija kviečia vartotoją spūstelėti skydelį, taip vartotojas perkeliamas į reklamuojamą resursą. Skydelis talpinamas pasirinktame resurse, tam skirtose vietose.
Reklaminio skydelio ir resurso efektyvumą galima pamatyti iš CTR rodiklio (click through rate) – pamatymų ir paspaudimų santykio. Pastaruoju metu standartiniams reklaminiams skydeliams CTR rodiklis kritęs iki 0,3%, t. y. tik 0,3% pamačiusiųjų reklaminį skydelį jį paspaudžia. Skydelio patrauklumas didina CTR rodiklį.
Didesnis CTR gaunamas naudojant nestandartinius reklaminius skydelius. 2002 metais pakankamai plačiai paplito išdidintas reklaminių skydelių formatas, taip vadinamieji skyscraper (dangoraižiai). Šis formatas leidžia efektyviau išnaudoti vaizdinę medžiagą naudojama Off-line reklamoje.
Vakaruose pradėtų naudoti Reach Media reklaminių skydelių CTR siekia 10-15%. Reach Media reklaminių skydelių populiarumą lėmė čia naudojamų technologijų suteikiamos galimybės. Ir tai ne tik vizualių efektų dėka. Čia vartotojas gali sąveikauti su reklamine informacija – naršyti ją pačiame skydelyje ar valdyti tam tikrus procesus nepalikdamas resurso, kuriame šis skydelis buvo publikuojamas.
Dar būtų galima paminėti reklaminius skydelius, pritaikomus prie resurso tematikos ir stiliaus. Vartotojas spausdamas tokį reklaminį skydelį galvoja, kad naudosis resurso informacija.
CTR rodiklio palyginimas skirtinguose resursuose padeda išsiaiškinti, kiek tikslinės grupės atstovų lankosi pasirinktame resurse. To paties reklaminio skydelio didesnis CTR rodiklis skirtinguose resursuose rodo, kad šis resursas populiaresnis tikslinės grupės tarpe. CTR rodiklį gali įtakoti ir pasirinkta vieta. Kurioje resurso vietoje reklaminis skydelis bus efektyviausias, apsprendžia paties resurso informacijos išdėstymas. Pavyzdžiui, naujienų portaluose efektyviausia vieta yra prie naujienų anonsų, paieškos sistemose - arčiausiai paieškos langelio. Dažnai būna taip, kad brangiausias viršutinis reklaminis skydelis būna mažiau efektyvus, nei pigesnis žemiau esantis skydelis.
CTR rodiklis yra lyginamas su resurso siūlomomis reklamos kainomis. Tai vienas svarbiausių kriterijų pasirenkant partnerius reklaminei kampanijai. Resursų savininkai kainą dažniausiai nustato remdamiesi auditorijos dydžiu ir portretu. Kuo surenkama auditorija specifiškesnė, tuo kaina didesnė. Jei resursai, kuriuose lankosi pramogų ieškanti auditorija, parduoda 1000 pamatymų už 6 lt, tai finansų, statybos sektoriaus resursai 1000 pamatymų gali parduoti už 40 Lt. (pateiktos 468x60 taškų dydžio reklaminio skydelio kainos).
Mažiausiosmis kainomis reklaminių skydelių kampaniją galima pravesti naudojantis mainų sistemos paslaugomis, tačiau ten neįmanoma pasirinkti nei skydelio pozicijos, nei pačios auditorijos.
ь Kas yra resurso auditorija, plačiau apžvelgta Interneto resursų statistika ir lankomumo įvertinimo būdai http://www.iks.lt/5-2.php?iq=5&sritis=C.
Daugiau apie kontakto kainą galite rasti kontakto kaina ir kokybė http://www.iks.lt/5-2.php?iq=7&sritis=A.
Naujų reklaminių skydelių standartus galite rasti Internete http://www.iab.net/

Tekstiniai pranešimai
Ši sritis yra viena iš sparčiausiai augančių interneto reklamos sričių. Tekstiniai pranešimai ne tik talpinami resursuose, bet ir siunčiami el. paštu. Tokie pranešimai dažnai asocijuojami su resurso tematika, todėl jais labiau pasitikima ir, tuo pačiu, didėja čia pateiktų nuorodų paspaudimo galimybė.

Elektroninis paštas

Viena iš efektyviausių interneto reklamos formų yra el. paštas. Tai metodas, kuomet reklaminis pranešimas atrinktiems adresatams siunčiamas el. paštu. El. pašto siuntimas efektyviausias, kai jį gauna suinteresuotas vartotojas. Tai vadinamasis kontroliuojamas paštas http://www.iks.lt/5-2.php?iq=2&sritis=C . Dažniausiai, adresatų el. pašto adresų bankas surenkamas svetainės lankytojų registracijos metu. Užsiregistravusiųjų vartotojų sąrašus turi daugelis aktyviai dirbančių portalų, kurie, už tam tikrą mokestį, papildo registruotiems dalyviams siunčiamus laiškus komercinio pobūdžio informaciją. Reklamos siuntimas el. paštu be adresato sutikimo yra draudžiamas Reklamos įstatymu. Net ir nepaisantiems įstatymo, tokios reklamos rezultatai gali būti pakankamai prasti dėl vartotojo nepasitikėjimo jam nežinomo siuntėjo laiško turiniu.

Registravimas paieškos sistemose Jūsų nuorodą taip pat galima patalpinti paieškos sistemose. Tai Jūsų tekstinis pranešimas, kuris gali būti koreguojamas paieškos sistemos administratoriaus. Jūsų užduotis pasiekti, kad vartotojui atlikus užklausą, Jūsų tekstinis pranešimas būtų kuo geresnėse bendro užklausos atsakymų sąrašo pozicijose ir kuo aiškiau pateiktas. Tipinių receptų, kaip pasiekti išskirtines pozicijas nėra - jie kinta. Tačiau ateityje padarysime atskirą registravimo paieškos sistemose apžvalgą. Verta registruoti net trumpalaikius projektus, nes jie atsidurs paieškos sistemos naujienose (kai tokios yra). Tai pritraukia nemažą pirminį lankytojų srautą.

Pranešimai visuomenei.

Tai informacija, kuri gali būti įdomi žyniasklaidai, tuo pačiu, žyniasklaidos resursų lankytojams. Nuorodą gali pavykti patalpinti pranešimo tekste. Nemokamą pranešimų žyniasklaidai sistemą galima rasti www.bns.lt. Iš šios sistemos pranešimus pasiima dauguma Lietuvos naujienų portalų.
ь Plačiau apie Lietuvoje esančius žiniasklaidos resursus rasite skyriuje RESURSAI, e-žiniasklaida http://www.iks.lt/6-1.php?iq=4

Mini svetainės

Tai labai paplitęs reklamos būdas tarp kataloginės informacijos resursų. Čia reklamos talpintojas išlaiko ir reklamuoja nedidelę svetainę su Jūsų informacija, iš kurios galima patekti į Jūsų pagrindinį resursą. Tokie veiksmai padeda tais atvejais, kai vartotojas nori peržiūrėti maksimaliai daug pasiūlymų. Mini svetainėse informacija dažniausiai išdėstoma standartiškai ir tai supaprastina informacijos suvokimą. Mini svetainė gali veikti ir kaip Jūsų svetainės pirmasis puslapis, nukreipdama vartotoją į konkrečius Jūsų resurso puslapius. Mini svetainės gali būti naudojamos ir neturint savo resurso, naudojant ją kaip pagrindinį informacijos nešėją internete. Tokie puslapiai taip pat gali būti kuriami specialiai akcijoms, prekei ar paslaugai.

spausdinti   |   persiųsti

Reklama internete : pirmasis kontaktas su vartotoju.
 
Kontroliuojamas paštas
 
Interneto resursų statistika ir lankomumo įvertinimo būdai
 

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...