Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

Reklama internete
 
patalpinta 2002.03.27
Interneto resursų statistika ir lankomumo įvertinimo būdai
V Y S T Y M A S
Žinomumo, pardavimų didinimas. Tyrimai, reklama ir komunikavimas.
Nagrinėdami interneto resurso statistiką, Jūs dažnai galite sužinoti daug daugiau, negu papasakos interneto resurso savininkas. Pilna statistika gali parodyti ne tik tai,kiek resursas turi lankytojų, bet ar jis įdomus tam lankytojui. Tuo pačiu galėsite įvertinti planuojamos reklamos efektyvumą .

Svarbiausi statistikos rodikliai - apsilankymai arba sesijos (visits) ir atidaromų puslapių skaičius (pages) arba, kai kuriais atvejais, gali būti kreipiniai (hits). Kiti statistiniai duomenys, kuriuos gali pateikti įvairiapusė LOG bylų atpažinimo programa, tai originalūs IP adresai (Sites, hosts, IP), atidaromų tekstinių bylų skaičius (files) ir svorinė informacijos išraiška (Kbytes), kokie puslapiai daugiausiai lankomi, iš kur atėjo lankytojas.

Atskirai apie kiekvieną ir kokius rodiklius iš šių duomenų mes galime įvertinti.

Apsilankymai (visit )– pagrindinis rodiklis, rodantis svetainės populiarumą. Priklauso nuo tikslinės grupės dydžio rinkoje ir reklamai skiriamų pinigų. Dažnai resursų savininkai, siekdami pagerinti pardavimų rezultatus, vietoje lankomumo pateikia kreipinių (hits) skaičių. Tai gali “pagerinti” lankomumą net kelias dešimtis kartų. Tokiu būdu resurso savininkas laikinai pagerina finansinius reklamos pardavimo rodiklius, bet po kurio laiko prasideda klientų nepasitenkinimas negaunamais rezultatais. Tačiau išsilavinęs reklamdavys, naudodamasis kitais rodikliais, gali nustatyti ar peteikiama statistika teisinga.
Kiek resursas skyrė pinigų reklamai? Kiek ta reklama padengė bendros ar tikslinės auditorijos?

Imame www.viskas.lt pavyzdį. Per vienerius metus panaudota reklamos plotų už 172 000 lt. Naudotasi didžiųjų miestų prekybos centruose esančiais vežimėliais, patalpinti straipsniai ir žinutės spaudoje, pravesta klasikinė kampanija spaudoje. Analogiškas reklamines kampanijas pastebi apie 50 – 60 % respondentų. Skaičiuojant, kad šuose miestuose gyvena 1500 000 žmonių, reklamą pastebėjo apie 750 000 žmonių. Pagal tyrimų duomenis, iki 20 procentų miestų gyventojų naudojasi internetu. Tai reiškia, kad apie 150 000 žmonių, galinčių pasinaudoti internetu, galėjo pastebėti www.viskas.lt reklamą.
WWW.VISKAS.LT informacija naudinga tiek statybos įmonėms, tiek ir žmonėms, perkantiems brangias statybos paslaugas, įrangą, medžiagas. Tokių žmonių bus iki 10 % miesto gyventojų, arba 15 000 žmonių, naudojančių internetą. Tas pats žmogus, tikriausiai, informacija naudosis visus metus, darydamas atskirus statybos ar įsirengimo ciklus. Ciklas vidutiniškai trunka apie 1 mėnesį. Galima tikėtis, kad tie žmonės kas mėnesį grįš į resursą pasisemti naujos informacijos. Tikėtina, kad maksimalus apsilankančių žmonių kiekis gali siekti 15 000 žmonių. Taip buvo skaičiuojama veiklos pradžioje. Realiai WWW.VISKAS.LT vidutiniškai per mėnesį aplanko 10 000 lankytojų. Paklaida visada įmanoma dėl to, kad reklama buvo neįsidėmėta, mažiau vartotojų ir pan.

Atidaromų puslapių skaičius (pages). Rodo, kiek įdomus lankytojui interneto resursas ir kokiu kiekiu informacijos jis disponuoja. Pavyzdžiui, www.viskas.lt veiklos pradžioje, atidaromų puslapių skaičius siekė 3 – 4. Tuo metu konkrečioje katalogo kategorijoje buvo, geriausiu atveju, po vieną du straipsnius. Per veiklos metus konkrečioje kategorijoje straipsnių kiekis pasiekė 5 – 7 ir atidaromų puslapių skaičius padidėjo iki 15. Dirbtinis puslapių padidinimas, sunkinant priėjimą praktiškai neįmanomas, nes vartotojas į tokį resursą nebegrįš ir nerekomenduos pažįstamiems. Kuo didesnis atidaromų puslapių skaičius, tuo didesnė galimybė vartotojui susidurti su Jūsų reklama. Dažnai yra taip, kad Jūs išsiperkate banerį, kuris bus įdėtas į bloką su kitais baneriais. Bloke sukasi 7 baneriai, vartotojas atidaro 4 puslapius, 3 reklamos lieka nepastebėtos. Tuo tarpu, jei vartotojas atidaro 15 puslapių, kiekviena reklama pamatoma 2 kartus.

Šiandieninėje Lietuvos interneto reklamos rinkoje vyrauja chaotiškas reklamos pardavimas. Gerai išnagrinėję statistiką, Jūs galėsite pasirinkti patį Jums priimtiniausią pirkimo būdą. Aišku, daug tiksliau už Jus tai gali padaryti kompanijos, kurios iš to valgo duoną.

Kelios rinkoje naudojamos LOG bylų atpažinimo programos.

WEBALIZER - bene tiksliausia tarp nemokamų LOG bylų atpažinimo programų. Programą suinstaliuoja ir prižiūri Jūsų hostinguotojas. Statistika, tuo pačiu tampa, nepriklausoma. Sites - tai originalių IP adresų skaičius, visits – sesijų skaičius. Tikrasis lankytojų skaičius yra tarp sites ir visits. Webalizer rodo statistiką padieniui, valandinę lankomumo statistiką, lankomiausių puslapių statistiką, iš kur atėjo lankytojas, išskiria daugiausiai apsilankiusiųjų IP adresus. Statistika duodama tiek statiniams tiek dinaminiams puslapiams.

RED MEASURE. Su šia programa SIC Gallup Media bandė įvesti vieningą audito sistemą. Testavo Lietuvos rytas, Viskas.lt. Labai didelės sistemos galimybės, atlieka dar daugiau veiksmų nei Webalizer. Viskas.lt atveju nepavyko prie statistikos pajungti duomenų bazės ir dinaminių puslapių. Skirta profesionalams, pakankamai daug kainuoja.

TOP sistemos - paieškos resursai, papildomai skaičiuojantys Jūsų lankomumą. Geresni SPYLOG, RAMBLER TOP. Daugumos problema - sunkiai indeksuoja dinaminius puslapius.

spausdinti   |   persiųsti

Reklama internete : pirmasis kontaktas su vartotoju.
 
Kontroliuojamas paštas
 
Interneto resursų statistika ir lankomumo įvertinimo būdai
 

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...