Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
54 % įmonių vadovų patenkinti savo svetainėmis patalpinta: 2002.04.09
“Interaktyviosios komunikacijos sprendimai” 2001 metų lapkričio – gruodžio mėnesiais pravedė aktyviausiai besireklamuojančių Lietuvos įmonių vadovų apklausą. Apklausos tikslas – išsiaiškinti, ar minėtos įmonės yra patenkintos savo interneto svetainėmis. Telefonu apklausti 124 įmonių rinkodaros vadovai ir atsakingi specialistai.
Reikia pasakyti, kad apklausa nustebino, – sako Sergejus Jeriomenko. – Nesitikėjome, kad net 54% apklaustųjų atsakys, kad jie yra patenkinti savo svetaine, užsibrėžtus uždavinius įvykdo net 70% svetainių, 51% įsitikinę, kad svetainė atsipirko finansiškai. Tyrimu siekėme atsakyti ir į sau aktualius klausimus: kodėl vienos kompanijos patenkintos svetainėmis, o kitos ne? Kiek šiame procese lemia pagaminto leidybinio produkto kokybė ir kiek jo sukuriama vertė? Todėl papildomai, remdamiesi savo žiniomis ir patirtimi, įvertinome 102 apklausoje dalyvavusių įmonių svetaines. Vertinome pagal 7 kriterijus, kurių kiekvienas išreikštas tam tikru balų skaičiumi.
Daugiausia balų (maks. 20) svetainei galėjo uždirbti jos pagalba kompanijos verslui: sugebėjimas teisingai pristatyti kompaniją ar prekę, interaktyvūs įrankiai įtraukiantys bei išlaikantys lankytoją, atveriantys kelią kontaktui. 5 balų sistema įvertinta navigacija (naršymo patogumas, struktūra, informacijos išdėstymas pagal dominantes) ir bendras svetainės stilistinis sprendimas. Svetainės populiarinimo būdai suteikė maksimaliai 3 balus. Informacijos pasiekiamumas paieškos sistemų pagalba pagal raktinius žodžius bei paminėjimus kituose resursuose suteikė po 2 balus. Teisingai parinkta vardų sritis (svetainės pavadinimas) pridėjo 1 balą.
Gerai įvertintos (surinkusios daugiau kaip 25 balus) 49 svetainės, tai sudaro 48% bendro svetainių kiekio. Tarp jų, net 72% savininkų buvo patenkinti savo svetainėmis ir 53% pasakė, kad svetainė atsipirko finansiškai. Tuo tarpu, tarp gavusiųjų mažiau kaip 25 balus, patenkintų savo svetainėmis buvo tik 38%, nors ir šių įmonių tarpe 49% nurodė, kad svetainės atsipirko finansiškai.
Įvertinus patenkintų ir nepatenkintų savo svetainėmis grupes, didžiausi balų vidurkių skirtumai yra pastebėti atitikimo verslo tikslams ir stilistinio sprendimo vertinimuose. Navigacijos sprendimo bei pasiekiamumo paieškos sistemų pagalba balai yra panašūs.
Didžiajai daliai nepatenkintųjų savo svetainėmis (56%), leidybinį produktą gamino mažai patirties turinčios kompanijos. Neradus gamintojo koordinačių, remiantis įmonės atstovo informacija, dalis jų buvo priskirta prie profesionalių gamybos kompanijų. Tačiau mūsų nuomone, įvardijus kompanijas, mažai patirties turinčių kompanijų dalis tarp nepatenkintųjų savo svetainėmis dar padidėtų.
64% tų kurie yra patenkinti savo svetainėmis gamybos darbus atliko žinomos gamybos kompanijos. Tarp dažniausiai minimų “Infosistema”, “Gaumina”, “Naujoji komunikacija”, “Dizaino kryptis”.
Atsižvelgiant į šiuos duomenis galima prognozuoti, kad didelę svetainių gamybos rinkos dalį artimiausiu metu užims svetainių perdarymas. Svetainių perdarymui gali būti skiriami didesni resursai ir pasirenkami profesionaliai dirbantys leidybos ar net e-rinkodaros specialistai. Mūsų nuomone, artimiausiu metu, nuo dizaino bus pereinama prie rinkodaros sprendimų, kaip lemiančio kriterijaus pasirenkant rangovą. Daugiau apie tyrimą ( seminaruose)
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...