Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
Naujas apklausos atlikimo būdas atveria papildomas galimybes specializuotiems interneto leidiniams patalpinta: 2004.06.11
2004 metų balandžio mėnesio rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ atlikto tyrimo metu nustatyta, kad statybinės informacijos leidiniu internete WWW.VISKAS.LT naudojasi 4,4 procento Lietuvos gyventojų. Tai yra 16 procentų turinčiųjų interneto ryšį (apie 115 500 žmonių).

Tyrimo metu apklaustas 1021 Lietuvos gyventojas. Apklausos dalyviams buvo rodomas pirmasis VISKAS.LT portalo puslapis. Tyrimo metu išsiaiškinta ir lankytojų socialinė – demografinė charakteristika. VISKAS.LT lankytojas - išsilavinęs, gaunantis aukščiausias pajamas miestietis.

Pasak „Interaktyviosios komunikacijos sprendimų“ direktoriaus Sergėjaus Jeriomenko, interneto reklamos rinka priaugo iki tradicinių reklamos paskirstymo formų. Specializuoti interneto leidiniai daugeliu atveju yra nenaudojami reklaminėse kampanijose dėl problemų įvertinant leidinių lankomumą tradiciniais būdais. Tradiciniai tyrimo būdai iš rinkos išmeta daugybę specializuotų tinklapių, mat tyrimo metu respondentui pateikus dešimtis tinklapių pavadinimų jis negali identifikuoti visų tinklapių, kur lankėsi. Tuo tarpu reklamos specialistai pripažįsta, kad efektyviausia reklama internete yra būtent specializuotuose leidiniuose. Tai pirmasis atskiras specializuoto interneto leidinio auditorijos tyrimas.

Kaip teigia „TNS Gallup“ Kiekybinių tyrimų skyriaus vadovė Jurgita Verikienė, tokius tyrimus atliekančios kompanijos, siekdamos užtikrinti klausimų validumą bei nedviprasmius atsakymus, priverstos ieškoti naujų apklausos atlikimo būdų. Apklausos atlikimas, naudojant nešiojamąjį kompiuterį, leidžia tiksliai atkartoti situaciją, kuomet vartotojas naudojasi konkrečiu tinklapiu. Tinklapio titulinio puslapio pateikimas kompiuterio ekrane maksimaliai sumažina galimybę supainioti jį su kitu matytu leidiniu arba remtis vien tik pavadinimo sukeltomis asociacijomis, todėl gauti rezultatai yra daug tikslesni. Vartotojas, ypač tas, kuris tinklapyje lankosi dažniau, daug geriau atpažins jau matytą vaizdą. Galimybė respondentams pateikti tinklapį vizualiai suteikė tyrimams naujų galimybių.

. Gauti rezultatai yra bene geriausi tarp tiriamų specializuotų statybos leidinių. Pasak VISKAS.LT atstovų, to pasiekta maksimaliai surinkus informaciją apie statybas ir aktyviai reklamuojant leidinį. Šiuo metu leidinyje yra daugiau nei 1000 apžvalginių statybinės srities straipsnių, pateikta šimtai namų vaizdų ir planų, interjero, baldų, apšvietimo pavyzdžių bei informacija apie daugiau kaip 5000 įmonių. Jei visa VISKAS.LT informacija žurnaliniu šriftu būtų atspausdinta ant A4 formato popieriaus lapų, susidarytų apie 4 metrų aukščio šūsnis. Tokio kiekio informacijos neįmanoma sutalpinti jokiose tradicinėse žiniasklaidos priemonėse.

Pasak Jurgitos Verikienės, auganti interneto skvarba kelia naujus reikalavimus ir informacinės paieškos sistemoms. Kaip rodo šis ir dauguma kitų ITT rinkos tyrimų, galutinių vartotojų poreikis pasiekti išsamią, o kartu ir specializuotą, struktūruotą informaciją nepaliekant savo darbo vietos vis auga. „Be abejonės, įmonės, panaudojančios šiuolaikines interaktyviąsias technologijas informacijai apie save skleisti, įgyja svarių konkurencinių pranašumų“, - sako J. Verikienė.
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...