Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
"Spamas" kenkia elektroninio pašto populiarumui patalpinta: 2003.10.30

Paskutiniais Amerikos tyrimų kompanijos Pew Internet duomenimis, nepageidaujamo elektroninio pašto, plačiai žinomo kaip "spamas", srautas, perpildantis elektroninio pašto dėžutes, smarkiai mažina vartotojų entuziazmą naudotis elektroniniu paštu.

Ketvirtadalis apklaustųjų prisipažino, kad vengdami elektroninių "šiukšlių" antplūdžio daug rečiau naudojasi elektroniniu paštu. Pew Internet vertinimu, "spamas" sudaro didesniąją dalį elektroniniu paštu gaunamų pranešimų. Jei prieš metus nepageidaujamos žinutės sudarė tik 2,3 proc. visų gaunamų laiškų, tai 2003 m. gegužės mėnesį jų išaugo iki 55 proc.

Apklausus šių metų liepos mėnesį apie 1400 interneto vartotojų pasirodė, kad per pastaruosius metus išaugęs "spamo" kiekis smarkiai mažina elektroninio pašto populiarumą. Kai kurie respondentai prisipažino, kad mažiau naudojasi elektroniniu paštu, o beveik pusė apklaustųjų gi pareiškė, kad dėl nenuspėjamo tokių "spaminių" laiškų turinio pradėjo iš viso mažiau pasitikėti internetu. Kaip vėliau išaiškėjo, nepageidaujamos žinutės įtakoja ir bendrą vartotojo požiūrį į internetą - daugiau nei du trečdaliai respondentų teigė, kad įjungtos pašto programos dėl "spamo" jiems sukėlė neigiamas emocijas ir net susierzinimą.

Kita vertus, tyrėjai taip pat atkreipė dėmesį į požymius, rodančius, jog visgi "spamas" veikia - daugybė amerikiečių, atsiliepiančių į "spamu" siunčiamus pasiūlymus, kompensuoja daugiatūkstantinių žinučių vertę. Trečdalis apklaustųjų pareiškė, kad spaudė tokiuose laiškuose randamas nuorodas, kad sužinotų daugiau apie pasiūlymą. 7 proc. respondentų pasinaudojo siunčiamais pasiūlymais - užsisakė prekę ar paslaugą.

Daugiausiai elektroninio pašto vartotojų - bendrai tėvus ir dalinai moteris - jaudina pornografinio pobūdžio laiškai, kurių neįmanoma kontroliuoti. Kaip rodo apklausa, iki šiol populiariausia ir efektyviausia kova su tokiais laiškais yra kompiuterio klavišas "Delete" (trinti) ir tik nedidelė dalis respondentų, kad atsikratytų "spamo" naudojasi filtrais.

Jei žiūrėti į situaciją artimesnėse šalyse, pavyzdžiui, į Rusiją, - čia, ekspertų vertinimu, "spamas" jau baigia pasivyti pasaulinius rodiklius. Interneto tiekėjų duomenimis, jis jau sudaro 25 proc., o interneto firmų teigimu - 50 proc. viso elektroninio pašto srauto. Jei skaičiuoti, kad peržiūrėti ir ištrinti "spamą" atima iki 12 minučių darbo laiko per dieną, tai per metus sudaro 40 valandų, arba pilną darbo savaitę.

Visi pagrindiniai Runet specialistai kalba apie būtinybę imtis teisinių priemonių kovai su "spamu". Pirmiausiai tai liečia įstatymus dėl reklamos - draudimą siuntinėti reklaminius pranešimus "spamo" būdu, o taip pat administracinių pažeidimų kodeksą, numatančio administracines nuobaudas už panašius veiksmus. Kita vertus, firmos "Ashmanov i Partnery" vertinimu, priimti tokius įstatymus užtruks mažiausiai pusė metų, o juos pritaikyti - dar metus, sukurti legalias alternatyvas "spamui" - 1-2 metai, o jo neetiškumo propagavimas užims dar 2-3 metus.

Kol kas Rusijos "spameriams" (siuntinėjantiems elektroninio pašto šiukšles) perspektyva gana džiuginanti - kaip prognozuoja firmos "Ashmanov i Partnery" specialistai, per artimiausius du metus "spamo" kiekis išaugs mažiausiai dvigubai. Pagal paskutinius jų paskaičiavimus, per dieną Rusijoje išsiunčiama apie 15-30 mln. tokių pranešimų per dieną ir tai tik labai preliminarus skaičius (palyginimui - pasaulyje kasdien išsiunčiama apie 5-10 milijardų nepageidaujamų laiškų).

Runet'e "spamo" piką "Ašmanov i Partnery" prognozuoja 2004 metais, vėliau jo dėl plintančių filtrų ir teisinių priemonių turėtų sumažėti.

Parengta pagal:
BBC
CNews.ru
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...