Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
Runet: mažmeninės prekybos tinklai išstumia interneto parduotuves patalpinta: 2003.09.19

Tradicinės interneto parduotuvės gali nukentėti dėl į tinklą besiveržiančių mažmenininkų, kuriems internetas natūraliai tapo prekybos kanalu, nereikalaujančiu papildomų išlaidų prekybos ir sandėliavimo patalpų nuomai, be to pritraukiantis naujų pirkėjų. Tradicinės interneto parduotuvės papildė "virtualią prekybą" tokia naujove, kaip pirkinių kreditavimas, kurio dėka galima net kelis kartus padidinti pirkėjų skaičių. Į internetą besiveržiantys stambūs mažmenininkai ateityje gali sąlygoti daugelio "tradicinių" interneto parduotuvių, stokojančių rimtų logistinių galimybių, baigtį.

Šiuo metu parduotuves internete turi visi stambūs mobilaus ryšio operatoriai, taip pat daugelis butinės ir organizacinės technikos pardavėjų. "Stambių prekybos tinklų interneto parduotuvių privalumai akivaizdūs, - mano kompanijos "M.Video" elektroninės komercijos skyriaus vadovas Andrej'us Vereščagin'as. - Kaip įprastoje parduotuvėje jie gali pristatyti pirkėjui savo paslaugas, geriausią kainą, užsakymo išpildymo laikotarpį ir aptarnavimo lygį, kadangi dirba tiesiogiai su tiekėjais. Taip pat jie turi nusistovėjusią reputaciją, užtarnautą dar prekyboje ne internete." Greitu laiku prekybos tinklai, turintys atstovą internete, gali išstumti interneto parduotuves, neturinčias savo sandėlio. Vis dažniau pagrindiniu kriterijum, lemiančiu interneto parduotuvės pasirinkimą, tampa ne tik kaina, bet ir operatyvus užsakymų išpildymas.

"Dažniausiai internete perkamos prekės, nereikalaujančios kruopščios priežiūros, - kompanijos "Yandeks" elektroninės komercijos vadovas Ilja Položincev'as. - Tai ir mobilūs telefonai, elektronika, kompiuterinė technika, knygos, video produktai, medicinos prekės. Taip pat internete perkama stambi buitinė technika, tokia kaip skalbyklės ir indaplovės, kurią reikia pristatyti pirkėjui." Pagal "Yandeks.Market" statistiką, daugiausiai pirkėjai domisi elektronika ir foto prekėmis - tokių yra apie 19 proc., kiek mažiau domisi kompiuteriais - 16 proc., knygomis - 13 proc., ryšio priemonėmis - 12 proc. ir buitine technika - 8 proc. "Vis daugiau vartotojų perka internete, pripranta prie šios paslaugos, - mano p. Položincev'as. - Dėl šios priežasties rinka auga greičiau, nei interneto auditorija."

Įdomu tai, kad dar visai neseniai buvo manoma, jog pirkti interneto parduotuvėse galėjo tik tie žmonės, kurių pajamos nebuvo žemesnės už vidutines. Visų pirma, tai grupei priklausė vidutinio sluoksnio atstovai, ofiso darbuotojai, kurie paprasčiausiai neturi laiko savaitės eigoje vaikščioti po parduotuves. Tuo tarpu dabar situacija pasikeitė. "Interneto parduotuvėse perka tie, kurie nori įsigyti pirkinį ir tuo pačiu sutaupyti savo laiko, - teigė prekybos tinklo "Belyj veter" interneto pardavimų skyriaus vadovas Andrej'us Jefimočkin'as pokalbyje su RBS daily. Tie, kurie ieško geresnės kainos arba žino, ką nori pirkti."

"Interneto prekybos rinka auga pakankamai greitai ir koncentruota ji pirmiausia į regiono centrus, - pažymėjo Andrej'us Vereščagin'as iš "M.Video". - Šiuo metu nėra vieningo vertinimo interneto prekybos mastams nustatyti; jų duomenys svyruoja tarp 200 ir 600 milijonų JAV dolerių. Mūsų vertinimu, reali tokių parduotuvių apyvarta šiais metais gali siekti apie 300 mln. JAV dolerių." Specialistai įsitikinę, jog artimiausioje ateityje elektroninė komercija labai išaugs. Tai iš dalies liudija praplėstas internetu teikiamų paslaugų spektras. Kai kurios interneto parduotuvės jau dabar pradėjo teikti kreditus, kurie forminami internetu, be banko tarpininkavimo. O pavyzdžiui, sistema parter.ru siūlo bilietus į įvairius renginius, ir kaip pasakojo, jos direktorius Jurij'us Fedorov'as, dabar tampa ypatingai populiaru internetu pirkti bilietus į sporto varžybas. "Jei prieš tris metus bilietus pirkdavo tik aikštėse, tai šiandien niekas nebenori stovėti po kelias valandas ilgose eilėse. Į Kremliaus taurės varžybas bilietus mes parduodame jau nuo vasario, o renginys vyksta spalio mėnesį, - pasakojo Fedorov'as leidiniui RBC daily.



Šaltinis: RBC daily
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...