Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
Internetas tapo populiariausia priemone ieškant informacijos apie statybą patalpinta: 2003.05.14
Pagal UAB “Interaktyviosios komunikacijos sprendimai” (IKS) atliktą tyrimą, net 73% rinkos dalyvių naudojasi internetu ieškodami informacijos apie statybą. Tai yra net 30% daugiau nei 2002 m., kai internetu naudojosi 56% respondentų.
Tyrimo metu buvo apklausti 165 respondentai, apsilankę statybos parodoje RESTA. Analogiškas tyrimas buvo atliktas ir 2002 m.
Žmonės, ieškodami informacijos apie statybą, šiemet ėmė aktyviau naudotis įvairiomis visuomenės informavimo priemonėmis nei pernai. Daugiausia išaugo televizijos svarba, tačiau tarp kitų informacijos priemonių ji užima 5 vietą. Šiemet itin didėjo ir pažįstamų rekomendacijų svarba - dabar ieškodami informacijos į pažįstamus kreiptųsi net 65% respondentų. Kaip ir pernai lyderiu tarp statybos informacijos leidinių išlieka specializuotas “Lietuvos ryto” priedas “Būstas”. Antrą poziciją užėmė tik šiemet įtrauktas “Verslo žinių” priedas “Statome namą”. Šiais leidiniais naudojasi atitinkamai 54% ir 44% respondentų.
IKS specialistų nuomone, statybų rinkos dalyvai sparčiai atsisako atsitiktinių paslaugų bei medžiagų tiekėjų ir renkasi žinomas kompanijas bei prekinius ženklus. Tai puikiai iliustruoja išaugusi pažįstamų rekomendacijų svarba ir “Alio reklamos” situacija. Šis leidinys, dažniausiai suteikiantis informaciją apie pigiausius, tačiau atsitiktinius paslaugų ir medžiagų tiekėjus, vienintelis tarp apklausoje dalyvavusių leidinių prarado pozicijas. 2002-2003 metais net 18% mažiau respondentų naudojosi “Alio reklama” kaip informacijos šaltiniu.
Pasak IKS specialistų, pastaraisiais metais išaugo statybų rinka. Atsižvelgiant į statybinės informacijos leidinio ASA (VISKAS.LT) statistiką, kuri jautriai reaguoja į pokyčius, lyginat 2002 m. ir 2003 m. kovą, lankytojų skaičius padidėjo apie 200%, tuo tarpu ASA svarba išaugo 9% - t.y. liekant panašiam internetinio puslapio populiarumui padidėjo bendras žmonių kiekis.
ASA komercijos direktoriaus Hermio Preikšto nuomone, statybų rinka per pastaruosius metus padidėjo apie 50-60%. Rinkos padidėjimą lėmė palengvėjusios galimybės gauti kreditus būstui įsigyti ir įsirengti. O ASA lankomumo padidėjimą p. Preikštas siejo su ASA savireklama televizijoje (“Pirmajame Baltijos kanale”) ir su naujų sričių, tokių kaip buitinė technika, baldai, atsiradimu ASA.
Tyrimo metu ASA televizijos reklamos iškarpą atpažino 22% respondentų. Iš viso net 59% statybų rinkos dalyvių žiūri “Pirmąjį Baltijos kanalą”.
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...