Registracija  |  Naujienų prenumerata   |  Karjera  
 
 
 

 
SMS ir elektroninio pašto siuntimas patalpinta: 2002.03.25
Forester research rekomenduoja Europos firmoms atsargiai naudoti SMS marketingo tikslams pasiekti, kruopščiai planuoti jo panaudojimą ir neužsiimti “spaminimu”.

Galimybės išsiųsti trumpus tekstinius pranešimus į mobiliuosius telefonus dėka, reklamos kompanijos gali prieiti prie 2/3 iš 250 milijonų europiečių, naudojančių mobilų ryšį.
Kompanijų, pirmųjų pradėjusių naudoti šią technologiją, reklama yra žymiai efektyvesnė, lyginant su tiesioginio pašto siuntimu.
Tačiau Forester research analitikai rekomenduoja reklamos kompanijoms atsargiau naudotis šia technologija ir kruopščiai planuoti panaudojimą marketingo tikslams.

2001 metų lapkričio mėnesį Forrester research, kartu su Europos tiesioginio marketingo asociacija (Federation of European Direct marketing, FEDMA) pravedė 205 reklamos kompanijų apklausą. Paaiškėjo, kad 21 % apklaustųjų naudoja SMS reklamos tikslams laikas nuo laiko, 12 % eksperimentuoja. Tačiau 5 % numato 2003 metais reguliariai pereiti prie SMS naudojimo ir šiai išviešinimo priemonei numato skirti 7 % savo reklamos biudžetų.
Skaičiuojant, kad tokio marketingo efektyvumas siekia 11 % , o vidutinės reklaminės kampanijos kaina siekia 24 000 eurų, aišku, kokią ekonomiją duoda SMS.
Tačiau Forrester research nuomone, agentūroms verta išlaikyti dalį skepticizmo šios reklamos rūšies atžvilgiu. Per praėjusius du metus kitas instrumentas, atrodęs labai patrauklus marketingui, neteko savo efektyvumo – tai elektroninis paštas.

SMS marketingas siūlo tris reklaminių kampanijų pravedimo būdus, o ne vieną kaip elektroninis paštas. Pirmas būdas – tai masinis žinučių siuntimas (one-off push), primenantis elektroninio pašto variantą. Antras būdas vienkartinė apklausa (one-off pull). Tokia reklaminė kampanija primena akcijas pravedamas mažmeninėje prekyboje. Trečias būdas - ilgalaikis dialogas – panašus į vartotojų lojalumo skatinimo schemas, siekiant juos išlaikyti.

Tiesioginis SMS siuntimas gavo daugiau atsiliepimų, nei siuntimas elektroniniu paštu. Tačiau paskutiniu atveju būtinas vartotojo sutikimas, o tai riboja pritaikymo sritis.
Panašių problemų neturi SMS pagalba atliekama apklausa . Čia jų pritaikymas gali duoti visai neblogus rezultatus.

Nuomonę dėl elektroninio pašto ribotumo ir neefektyvumo gali paneigti Double Click.Inc pravestas elektroninio pašto efektyvumo tyrimas. Apklausus 1000 interneto naudotojų paaiškėjo, kad 82 % priėmė sprendimą dėl on-line pirkinio gavę reklamą.
2000 metasi šis rodiklis siekė 61 %. Net 37 % pirkėjų apsipirko iš karto po reklamos gavimo. ( 20 % - 2000 metais)

Kurtas Kanninghemas –DoubleClick padalinio Dotmail technology Solutions vice prezidentas ir generalinis menedžeris pareiškė, kad ženklūs rezultatai buvo pasiekti praktiškai be marketologų pastangų. Vis dėl to jis patarė neužmiršti neigiamo interneto auditorijos požiūrio į spamą.

Jis taip pat pažymėjo, kad klientai labiau atsiliepia į laiškus komersantų, su kuriais juos sieja kokie nors ryšiai.

e-Commerce
spausdinti   |   persiųsti

Vytenio g. 9, Vilnius, Lithuania
Phone: +370 2 333 102
E-mail: info@iks.lt
 
Pateikta informacija negali būti publikuojama viešai ar naudojama komerciniais tikslais be UAB „Interaktyviosios komunikacijos sprendimai“ raštiško sutikimo.
Plačiau apie informacijos publikavimą kitose žiniasklaidos priemonėse...