REKLAMA PIRKĖJUS GUNDO LABIAU NEI KAINA
Darius Babickas, "Lietuvos rytas" Birželio 10 d., 2002
 
Statybinėmis ir apdailos medžiagomis prekiaujančios bendrovės vis daugiau dėmesio skiria rinkodarai, tačiau dar daro nemažai klaidų.
"Kol kas trūksta patyrusių rinkodaros specialistų, todėl daugelis bendrovių mokosi ne iš svetimų, bet iš savo "klaidų", - teigė vilniškės bendrovės "Interaktyviosios komunikacijos sprendimai" direktorius Sergejus Jeriomenka.
Atlikti tyrimai parodė, kad didžioji dalis statybinėmis medžiagomis prekiaujančių bendrovių daugiausia dėmesio skiria didelių objektų statyboms.
"Kartais individualūs vartotojai nuperka daugiau prekių ir pinigus sumoka iš karto. Todėl sėkmingai dirba tos bendrovės, kurios subalansuoja savo dėmesį pagal rinkos svarbą", - sakė S. Jeriomenka.
Jo teigimu, statybinėmis ir apdailos medžiagomis prekiaujančių bendrovių vadovai kartais būna per geros nuomonės apie savo įmonės populiarumą. Vieni vadovaujasi principu, kad apie jų bendroves vartotojai sužinos iš pažįstamų, kiti - "mano parduotuvę gerai žino, atvažiavusiems papasakosiu apie prekes".
Atlikti tyrimai parodė, kad vartotojai apie įmonę ir jos produktus pirmiausia sužino iš reklamos laikraščiuose. Informacijos šaltinis "iš pažįstamų" - tik penktoje vietoje.
Pastaruoju metu kai kur statybos darbų ir medžiagų kainos taip sumažintos, kad dirbama vos už savikainą.
S.Jeriomenkos nuomone, čia logika paprasta - sumažinsiu kainą keliais litais ir parduosiu daugiau nei konkurentas.
Kartu konkurentas priverčiamas elgtis lygiai taip pat. Dėl šios priežasties dažniausiai nukenčia pačios prekės kokybė.
Kokybe ir geru aptarnavimu nekonkuruojama, nes neturima žinių, kaip tai padaryti.
"Dažna bendrovė beveik neskiria dėmesio reklamai. Dėl to jos mažai žinomos, ir statybos darbų vykdytojai net nesiteikia kalbėtis su tokių bendrovių vadybininkais.
Dar blogiau, kai reklamai sukurti pasirenkami mėgėjai", - sakė S.Jeriomenka.