REKLAMA NUTEKĖJO Į ŽURNALUS
Monika Garbačiauskaitė, "Verslo žinios" Balandžio 26 d., 1999
 
Sausio - vasario mėn. duomenimis, bendros Lietuvos spaudos pajamos iš reklamos išaugo 15%. Specialistų teigimu, šį augimą lėme reklamos srauto padidėjimas žurnaluose, nes dalis kompanijų, pabrangus televizįjų eterio laikui, savo reklamą "permetė" į juos.
 
"Baltijos reklamos registro" (BRR) duomenimis, sausio - vasario mėn. spaudos pajamos ūgtelėjo 15% (nuo 15,4 iki 17,7 mln. Lt), palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tačiau pernai į tyrimą buvo įtraukti 24, o šiemet - jau 38 leidiniai. Pasak pačių BRR specialistų, laikraščiuose reklamos kiekis nepadidėjo, o daugumoje žurnalų - taip. Todėl galima spėti, jog dėl reklamos žumaluose pakilo ir visos spaudos pajamų rodiklis. Specialistai teigia, kad žurnalai nepasidavė bendram rinkos sąstingiui, nuo kurio nukentėjo spauda.
 
Televizija - per brangu
 
Štai žurnaluose "Ji", "Keturi ratai", "Laima", "Mano namai", "Moteris", "Panelė", "Stilius", "Tavo vaikas", "TV antena" bei "Veidas" per 1998 m. sausio - vasario mėn. buvo išspausdintos 553 reklamos, o šiemet per tuos pačius du mėn. - 716 reklamos skelbimų. Čia neskaičiuojama savireklama bei renginių rėmimas. Bendros minėtų žurnalų pajamos išaugo nuo 2,5 mln. Lt iki 3,1 mln. Lt. Labiausiai reklamos kiekis išaugo žumaluose "Panelė", "Stilius", "TV antena", o pinigų kiekis - "Panelėje" ir "Stiliuje".
Pasak Sauliaus Grigoravičiaus, reklamos agentūros "Baltic Media Services" direktoriaus, žumaluose reklamos padaugėjo dėl to, kad atsirado daugiau be receptų parduodamų vaistų tiekėjų.
"Šių vaistų potencialios vartotojos yra moterys, todėl dalis reklamos nukeliauja į žumalus", - aiškina p. Grigoravičius.
Be to, anot jo, smulkieji kosmetikos bei parfumerijos pardavėjai ir gamintojai, pernai galėję sau leisti reklamuotis TV, perorientavo savo reklamą į žumalus. Sergejus Jeriomenka (Jariomenko), reklamos agentūros "CMS Lietuva" direktorius, teigia taip pat pastebėjęs tendenciją, kad dalis reklamos "permetama" iš televizijos į spaudą.
"Pabrangus televizijų eterio laikui, kai kurie klientai ėmė daugiau reklamuotis spaudoje, nors pasiekti auditoriją čia kainuoja brangiau", - tikina p. Jeriomenka.
Anot jo, kai didžiosios kompanijos, jau suformavusios savo įvaizdį, organizuoja renginius ar pardavimų kampanijas, platesnę informaciją apie tai stengiasi pateikti spaudoje.
 
Pigiau nei pas kaimynus
 
"Rengti reklamos kampanijas televizijoje atsieina brangiau nei spaudoje, todėl dalis reklamos gali pereiti į spaudą", - samprotauja ir Darius Gricius, reklamos agentūros "Datum Optimum Media" projektų vadovas. "Kol kas žumalai - pigi priemonė auditorijai pasiekti. Lietuvoje ji kur kas pigesnė nei Latvijoje ir Estijoje", - sako jis. Anot specialistų, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad laikraščiuose padaugėjo spalvotų reklamų, už kurias mokama brangiau, dėl to taip pat galėjo išaugti spaudos pajamos.
Pasak p. Jeriomenkos, reklamos srautas didėja ne tik žurnaluose, bet ir regioninėje spaudoje. "Baltijos tyrimų" duomenimis, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei kituose mažesniuose miestuose regioniniai laikraščiai yra labiau skaitomi nei respublikiniai.
"Regioninių dienraščių kokybė bei rinkodara pagerėjo, jie tapo patrauklesni reklamos davėjams. Be to, į regionus atėjo didieji prekybos tinklai, tokie, kaip "Sarma" "Vilniaus prekyba", kurie rengia reklamos akcijas vietiniuose dienraščiuose ar radijo stotyse", aiškina p. Jeriomenka.
Jis tvirtina, kad regioninė auditorija yra daug imlesnė reklamai ir labiau atkreipia dėmesį į reklaminius skelbimus, jei jie spausdinami vietos spaudoje.