REKLAMOS AGENTŪROS LAUKIA AUGIMO
Laura Nečiūnienė, "Verslo žinios" Vasario 8 d., 2001
 
Nors reklamos rinka pernai sumenko apie 13%, kai kurios media agentūros dvigubai padidino apyvartas. Dabar bendrovės intensyviai grumiasi konkursuose, planuoja investicijas į tyrimų ir technologijų tobulinimą, darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir tikisi augti kartu su atsigaunančia rinka.
 
"Realios reklamdavių išlaidos 2000 m. sudarė apie 193 mln. Lt, o 1999 m. - 223 mln. Lt. Reklamos rinka sumažėjo 13%, o mūsų apyvarta - 7% ir sudarė 22,5 mln. Lt", - sako Vytautas Martinaitis, UAB "Media namai" direktorius. Dėl bendro reklamos rinkos mažėjimo kuklesnės ir rinkos lyderės "VIA Media" (agentūra priklauso "Initiative Media" Baltijos šalių tinklui) 2000 m. apyvartos - jos sumažėjo nuo 26,66 mln. Lt iki 24,09 mln. Lt.
"Be to, konkurencija tampa kokybiškesnė, nes užsienio partneriai investuoja į lietuvių žinias, kad tarptautiniai klientai Lietuvoje gautų tokio pat lygio paslaugas, kaip ir kitose šalyse", - sako Giedrius Butvilas, "VIA Media" direktorius.
"Media agentūros apyvarta neturi didelės reikšmės paslaugų kokybei - mes teikiame komunikacijos sprendimus, tai garantuoja mūsų klientų pranašumą rinkoje", - nenusivilia p. Martinaitis.
Tuo tarpu Baltijos šalių tinklui priklausančios Lietuvos agentūros CMS apyvarta 2000 m. padidejo dvigubai ir sudarė 25 mln. Lt. Ši bendrovė daugiausia aptarnauja vietinius ir "TBWA\Videvita" klientus.
 
Auga investuodami
 
"Augame, nes daug investuojame į darbuotojų tobulinimąsi bei kokybiškesnius rinkos tyrimus. Mūsų augimui įtakos turėjo reklamdaviams rodomas ypatingas dėmesys - geriau dirbti su viena bendrove gerai, nei būti nedėmesingam dviem ir abi prarasti", - sako Sergėjus Jeriomenko, CMS vadovas. Pasak jo, didelę apyvartą turinčiai bendrovei rinkos tyrimai sudaro procentais mažesnę išlaidų dalį, ir tai leidžia taupyti kliento lėšas.
Daugiau nei dvigubai ūgtelėjo ir tarptautiniam OMD tinklui priklausančios "Datum OMD" apyvarta - iki 13,6 mln. Lt. Ši bendrovė yra strateginis "Brand Sellers DDB", priklausančios "OMD Worldwide" tinklui, partneris.
"Dirbdami profesionaliau pelnėme klientų pasitikėjimą ir augome kartu su Lietuvos bendrovėmis. Pernai laimėti vietiniai konkursai sudarė 55% apyvartos, o 45% reklamdavių yra "Datum OMD" klientai", - aiškina Ramunė Malinauskienė, "Datum OMD" vadovė.
Šiemet media agentūros tikisi, jog atsigaus reklamos rinka, tačiau apie savo augimą kalba atsargiai.
"Rinka aktyvesnė ir skelbia daugiau konkursų, bendrovės klientais jau tapo "Gillete" bei "Electrolux" - džiaugiasi p. Malinauskienė. "Media namai" neseniai pradėjo bendradarbiauti su "Kalnapiliu". Ponas Butvilas teigia, jog rinka didės, nes daugiau reklamuojasi lietuvos gamintojai: "Turėtų didėti investicijos duonos, pieno, prieskonių segmentų reklamai".
Tikimasi, jog bus panaikinta tabako reklama ir sulaukta šio segmento investicijų.