Šis puslapis atspausdintas iš svetainės http://www.iks.lt
Adresas http://www.iks.lt/aktualija.php?iq=118

Kaip paveikti pirkėją jo apsisprendimo momentu

Tikslinė grupė - pirkėjai

Didžiausią postūmį reklamos rinkos plėtrai padarė jos kūryboje ir reklamos talpinimo planavime pradėjus naudoti tikslinių grupių kriterijų. Pirmajame etape žiūrima, kokie žmonės daugiau perka konkrečių prekių ar priima sprendimus dėl jų pirkimo, tada analizuojamos jų socio - demografinės charakteristikos. Tačiau taip suplanuota kampanija tik teorinė, kai negali žinoti, ar tikrai pasiekiamas žmogus yra realus pirkėjas. Realų pirkėją jo apsisprendimo momentu pasidarė įmanoma pasiekti ir įtakoti tik išplitus interneto technologijai.

Naudojant planavimui tikslines grupes pagal socio demografines charakteristikas, gaunama labai didelė tikro pirkėjo pasiekimo kaina (ir toliau naudosiu šį terminą apibrėžiantį žmogų, kuriam jau reikia konkrečios srities prekės ar paslaugos, jis jos jau ieško ir sprendžia, kaip išsirinkti), ypač iš pirkėjų grupių, kurios nėra didelės.

Pavyzdžiui, turime produktą kurio Lietuvoje nuperkama apie 15 000 komplektų per metus (statybinės prekės, prabangesni automobiliai, prabangesnės kelionės). Pagrindinis reklaminis tokio produkto poveikis truks iki 3 mėnesių, t.y laikotarpį, kai pirks 15 000 / 4 = 3750 pirkėjų.

Jei naudosime apie 10 GRP ( procentas nuo Lietuvo gyventojų - leidinys vidutiniškai pasiekiantis 10 procentų Lietuvos gyventojų) turinčią žiniasklaidą, tai matomos žinutės ištransliavimas kainuos apie 3000 - 5000 Lt. Sutankinti pirkėjus galima apie 30 procentų. T.y pasiekti 3750 x 10 GRP x 1,3 = 450 pirkėjų.

1 pirkėjo kaina 3000 lt / 450 = 6,6 Lt. Reikėtų įvertinti, kad dar negarantuojama, kad įdėta reklama bus pastebėta ir įsidėmėta.

Sekantis žingsnis sutankinanti pasiekiamus pirkėjus - tai naudoti žiniasklaidą, kurią renkasi pomėgių grupės. Pavyzdžiui, žvejybos žurnalą lankys žmonės, kuriems patinka žvejyba ir jie dažniau apsilanko žvejybos parduotuvėse. Sutankinti galima 1- 3 kartus. Taip 2 GRP turinčioje žiniasklaidoje pirkėjų pasiekimą galimą padidinti iki 6 procentų. T.y. viena transliacija pasiekiame 3750 x 6 % = 225 pirkėjus. Reklama tokiuose leidiniuose kainuoja vidutiniškai apie 1500 Lt. 1500/250 = 6 Lt.

Interneto technologijos leidžia „pagauti" pirkėją realiu laiku ir iš karto jam pristatyti savo prekės privalumus arba pasiūlyti tą prekę, kurios konkrečiu momentu jam reikia. Jau vystomos technologijos, kai pirkėjas gali būti pasiektas ne šiaip reklamos, bet sulauktų skambučio su siūlymu nusipirkti prekę, kurios dabar jam reikia. Tokio pirkėjo pasiekimo kaina būna apie 0,02 Lt, kai nėra garantuojama, kad pirkėjas pamatys reklamą ir apie 0,3- 0,6 Lt, kai pirkėjas jau priverčiamas peržiūrėti siūlomą reklamą. Dėl didelės interneto įtakos ir išaugusios lankytojų apimties, atitinkamai sumažėjusios pasiekimo kainos, pirkėjus apsimoka gaudyti netgi spontaninio pasirinkimo prekėms, tokioms kaip maistas, apranga, kūno priežiūros priemonės.

Pirkėjo identifikacijai naudojamas interneto turinys

Pats geriausias būdas identifikuoti realų pirkėją, tai sužinoti, kokį turinį jis žiūri. Labai mažai žmonių neturinčių poreikio atidaro straipsnį, kaip išsirinkti kokybišką stogą, televizorių. Nesant poreikio labai retai peržiūrimi ir receptai, ar straipsnis apie batų išsirinkimą. Retai skaitysime straipsnį apie plaukų priežiūrą, lieknėjimą, kūno priežiūrą, jei neturime dėl to problemos.

SVARBU

Patariamasis turinys tapo pačia efektyviausia realaus pirkėjo pritraukimo priemone, bei pačia įtaigiausia reklamos forma . Daugiau

http://www.visasverslas.lt/portal/categories/2/1/0/1/article/9882/kaip-paveikti-pirkeja-jo-apsisprendimo-momentu